EN

Vláda České republiky

Žádost o informace týkající se používaných informačních technologií

Úřadu vlády České republiky bylo doručeno Vaše podání, kterým žádáte, s odvoláním na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, o poskytnutí následujících informací:

1) Jaký mailserver používá Váš povinný subjekt k ukládání a k organizaci emailové komunikace?

2) Jaký produkt používá Váš povinný subjekt k zajištění antivirové a antispamové ochrany mailserveru? Uveďte na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte, k jakému datu tyto licence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující časové období?

3) Jaký počet emailových schránek povinný subjekt užívá?

4) Jaký počet koncových stanic povinný subjekt užívá? Jaký produkt používá povinný subjekt k zajištění antivirové a antispamové ochrany jednotlivých koncových stanic? Uveďte na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte, v jakém datu tyto licence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující období?

5) Jaký produkt používá Váš povinný subjekt k zajištění antivirové a antispamové ochrany serverů? Uveďte na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte, k jakému datu tyto licence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující časové období?

6) Jaký produkt používá Váš povinný subjekt k zajištění správy a ochrany dat v smartphonech Vašeho subjektu? Uveďte na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte, k jakému datu tyto licence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující časové období?

7) Jaký produkt používá Váš povinný subjekt k zajištění ochrany/šifrování dat v noteboocích Vašeho subjektu? Uveďte na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte k jakému datu tyto Iicence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující časové období?

8) Jaký produkt používá Váš povinný subjekt k zajištění archivace emailů? Uveďte na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte, k jakému datu tyto licence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující časové období?

9) Pokud Váš povinný subjekt nespravuje informační technologie pouze vlastními silami, a využívá outsourcingu, jaké činnosti v oblasti správy informačních technologií jsou zajištěny formou outsourcingu, dále uveďte poskytovatele služby a náklady na zajištění služby u jednotlivých poskytovatelů zvlášť.

10) Využívá Váš povinný subjekt řešení dvoufaktorové autentizace pro přístup k aplikacím? Pokud ano, uveďte jaké řešení dvoufaktorové autentizace je povinným subjektem užíváno, dále uveďte, na jakou dobu má povinný subjekt zakoupeny licence tohoto produktu, v jakém počtu a za jakou cenu, a dále uveďte, k jakému datu tyto licence vyprší. Uveďte náklady na obnovení licencí na další následující časové období.

11) Provádí Váš povinný subjekt periodické testy zranitelností perimetru? Pokud ano uveďte, kdy byl proveden poslední externí test zranitelností perimetru povinného subjektu, kdo tento test provedl, v jakém rozsahu (počet IP adres/aplikací) a jaké byly celkové náklady takového testu?

K Vaší žádosti o informace týkající se používání informačních technologií a systémů na Úřadu vlády České republiky, Vám sděluji následující:

ad 1) IBM Domino,

ad 2) Cisco Ironport, podpora do 2014, 600 uživatelů, cena 245 783,90 Kč bez DPH, za 3 roky, náklady na další období dle výsledků veřejné zakázky,

ad 3) 569,

ad 4) 700, antivirová ochrana Symantec Endpoint Protection, licence do 12/2013, cena 189 845,- Kč bez DPH, náklady na další období dle výsledků veřejné zakázky; antispamová ochrana Cisco Ironport, viz bod 2);

ad 5) antivirová ochrana Symantec Endpoint Protection, antispamová ochrana Cisco Ironport, další informace viz body 2) a 4),

ad 6) tuto službu neprovozujeme,

ad 7) AreaGuard Neo, licence do 12/2013, cena 20000,- Kč bez DPH, náklady na další období dle výsledků veřejné zakázky,

ad 8) tuto službu neprovozujeme,

ad 9) outsourcing nevyužíváme,

ad 10) toto řešení nepoužíváme,

ad 11) 2010, certifikovaná firma na základě výsledků veřejné zakázky, v plném rozsahu, náklady 112 000,- Kč bez DPH.

S pozdravem

Jana Jabůrková, v.r.
ředitelka Odboru tiskového a styku s veřejností