Žádost o informace k analýze meteoritu
Žádost o poskytnutí informací týkající se analýzy meteoritu v ČR.
Vážený pane,
Úřad vlády ČR obdržel dne 27. ledna 2017 Vaše písemné podání, s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“), v němž žádáte o informace týkající se analýzy meteoritu v ČR. Svou žádost jste specifikoval do dvanácti následujících otázek.
- Jména a adresy působiště oficiálních zástupců v oboru analýzy meteoritu v ČR.
- Mají právo příslušné laboratoře odmítnout provedení analýzy meteoritu?
a) Podle jakého zákona?
b) Jaký zákon tím porušují? - Mají právo příslušné laboratoře podávat nepravdivé údaje, záměrně zkreslené?
a) Jaký zákon tím porušují? - Seznam pražských právníků a soudů vedoucích soudní pře zdarma v příslušném oboru (může to být geologie a nerostné suroviny).
- Jaká je fixní cena analýzy meteoritu ve státních laboratořích? (Analýza má být vhodná pro následné podání meteoritu na registraci v MetSoc.)
a) Doba trvání analýzy? - Má být analýza meteoritu provedena zdarma?
a) Podle jakého zákona?
b) Za jakých podmínek?
c) Jestli zástupce laboratoře skrývá ten fakt (viz výše), jaký zákon porušují? - V případě neuznání faktu ze strany laboratoře, že dodaný na analýzu meteorit – je meteorit, jaký zákon porušuje příslušná laboratoř?
- V případě nalezení meteoritu na teritoriu ČR, kdo hradí analýzu?
a) V případě dovozu meteoritu do ČR ze zahraničí, kdo hradí analýzu? - Zákon o meteoritech v ČR.
- Zástupce státní laboratoře povinen podat tazateli písemné vysvětlení, na základě čeho odmítl provést analýzu a uznání meteoritu?
a) Podle jakého zákona?
b) V případě odmítnutí podat vysvětlení, jaký zákon porušuje? - Vztahuje se Etický kodex Úřadu vlády ČR na zaměstnance státních laboratoří a institucí (včetně soukromých osob pracujících v laboratořích podle dohod)?
- Mají právo příslušné laboratoře monopolizovat uznání meteoritu?
a) Jaký zákon tím porušují?
K bodu 11. Vaší žádosti si Vám dovoluji sdělit, že Etický kodex Úřadu vlády ČR se vztahuje pouze na státní zaměstnance ve služebním poměru k Úřadu vlády ČR a na zaměstnance v pracovněprávním vztahu k Úřadu vlády ČR. Etický kodex Úřadu vlády ČR se tedy nevztahuje na zaměstnance státních laboratoří a institucí, jelikož tito zaměstnanci nejsou ani ve služebním ani v pracovněprávním poměru k Úřadu vlády ČR.
K bodům 1. až 10. a bodu 12. Vaší žádosti si dovoluji uvést, že postavení Úřadu vlády ČR je upraveno zákonem č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy ČR, ve znění pozdějších předpisů. Jemu je svěřeno plnění úkolů souvisejících s odborným, organizačním a technickým zabezpečením činnosti vlády a jejích orgánů.
Z výše uvedeného je zřejmé, že Vámi požadované informace se nevztahují k působnosti Úřadu vlády ČR, neboť se v bodech 1. až 3., 5. až 10. a 12. dotazujete na informace související s činností České geologické služby, která vykonává státní geologickou službu České republiky, případně Ministerstva životního prostředí, které je zřizovatelem České geologické služby, a v případě bodu 4. se dotazujete na informace související s činností Ministerstva spravedlnosti, které je ústředním orgánem státní správy pro soudnictví a advokacii. Z tohoto důvodu Vaši žádost o informace s odvoláním na ustanovení § 14 odst. 5 písm. c) zákona, částečně odkládám. Dovoluji si Vám doporučit, abyste se s Vaší žádostí obrátil přímo na věcně příslušnou Českou geologickou službu, příp. Ministerstvo životního prostředí, a věcně příslušné Ministerstvo spravedlnosti, kteří disponují bližšími informacemi k této problematice.
S pozdravem
Mgr. Jan Večeřa v.r.
ředitel Odboru právního a kontrolního