EN

Vláda České republiky

Informace týkající se vlády ČR



Žádost o poskytnutí informací týkajících se výjezdního zasedání vlády ČR v Kutné Hoře

Vážený pane,

Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) obdržel dne 9. června 2025 Vaše další písemné podání, které v závěru obsahuje žádost o informace s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o informacích“).

Výše popsaná část Vašeho podání je formulována následujícím způsobem.

  1. Kdo platil náklady a o jakou částku se jedná za tzv. výjezdní zasedání vlády v K. Hoře.
  2. Proč se konalo tzv. výjezdní zasedání vlády v K. Hoře, jaké byly důvody a příčiny, že toto nešlo levněji konat na ÚV-ČR.
  3. Požaduji popsat důvod a okolnosti, které si vynutily nezbytnost konat zasedání vlády v K. Hoře.
  4. Zda-li vláda projednala se starostou K. Hora Seifertem jeho součinnost na podvodu SU K. Hora vůči mé osobě a majetku v čj. čj. SU sp, zn, 111434/2023/Ju + čj. MHK/135580/2023. Případně proč to neučinila.
  5. Jak předseda ODS Fiala šetří a vyřizuje můj požadavek na vyloučení z ODS, Seiferta starostu K. Hora, Rychta z Čáslav a ex řed GJO K. Hora Slavíčka. Důvody byly již uvedeny!
  6. Proč vláda + Fiala čas vynaložený na tzv. výjezdní jednání v K. Hoře nevynaložila na vazby na záležitost s Bk.
  7. Do kdy vláda ČR + Kulhánek odstraní podvod města K. Hora viz ad 4.
  8. Proč při poměrně nedávném jednání Fialy v Německu bylo operováno o výjimečnosti Havla, a v čem spočívala Havlova výjimečnost, dle představ Fialy.“ [sic]

K otázce č. 1 žádosti si dovolujeme sdělit, že náklady, které hradil Úřad vlády, činily částku v celkové výši 213 168,90 Kč.

K otázkám č. 2 a 3 uvádíme, že výjezdní zasedání vlády se konají s cílem seznámit se s problémy regionů a společně s krajskými a komunálními politiky hledat jejich řešení, přičemž vláda rozhodla o tom, že během svého funkčního období dojde ke konání společných jednání vlády a všech krajů České republiky. Středočeský kraj a Hlavní město Praha byly posledními, kde se takové jednání dosud nekonalo. Kromě jednání vlády proběhlo rovněž jednání s radou Středočeského kraje a radou Hlavního města Prahy.

K otázkám č. 6 a 8 si dovolujeme uvést, že námi bude vydáno samostatné rozhodnutí, které Vám bude doručeno prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na Vámi uvedenou adresu pro doručování.

Ke zbývající části žádosti, tj. k otázkám č. 4, 5 a 7 žádosti opětovně sdělujeme, že předmětná část podání bude založena ad acta, neboť se po obsahové stránce nejedná o žádost podle zákona o informacích.

Jak Vám již bylo mnohokrát vysvětleno, účelem úpravy zákona o informacích je realizace práva na informace, nikoliv vytvoření diskusního fóra pro výměnu názorů na libovolná historická či současná témata či poskytnutí alternativní možnosti zjednání spravedlnosti osobám, které mají za to, že jim je její dosažení jinými cestami odpíráno.

V této souvislosti rovněž opětovně uvádíme, že k výše uvedené interpretaci se přiklonil i Městský soud v Praze, který již minimálně ve dvou případech (usnesení ze dne 25. listopadu 2024, čj. 5 A 81/2024-12 a čj. 5 A 88/2024-14) odmítl Váš návrh s odkazem na § 46 odst. 1 písm. d) ve spojení s § 68 písm. f) zákona č. 150/2002 Sb., soudního řádu správního, ve znění pozdějších předpisů jako nepřípustný, neboť se v daném případě jedná o zjevné zneužití práva.

S pozdravem

Mgr. Jan Večeřa v. r.
ředitel Odboru právního