Informace týkající se vlády ČR
Žádost o poskytnutí informací týkajících se kontrasignace dokumentu
Vážený pane,
Úřad vlády České republiky obdržel dne 3. června 2025 Vaše elektronické podání s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o informacích“), které bylo formulováno následujícím způsobem.
„…S ohledem na tuto informaci si Vás tímto dovoluji zdvořile požádat o sdělení, zda k předmětné kontrasignaci ze strany předsedy vlády České republiky již došlo, případně v jaké fází se tento proces nachází.“
V reakci na Vaši žádost sdělujeme, že předseda vlády České republiky na základě doporučení vlády dne 4. června 2025 odvolání rektora doc. RNDr. Petráčka, CSc. kontrasignoval. Následujícího dne byl dokument předán zpět Kanceláři prezidenta republiky k dalším administrativním úkonům.
Dále považujeme za vhodné Vás upozornit na skutečnost, že Vaše žádost neobsahuje veškeré údaje, jež podle § 14 odst. 2 zákona o informacích obsahovat má. Jak je stanoveno v § 14 odst. 2 zákona o informacích, fyzická osoba je povinna uvést v žádosti o informace jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li osoba přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Datum Vašeho narození ani adresu místa trvalého pobytu nebo bydliště jste však v žádosti neuvedl. Dovolujeme si Vám proto do budoucna doporučit uvádět v souladu s § 14 odst. 2 zákona o informacích úplné údaje, neboť uvedený nedostatek může v některých případech bránit postupu vyřízení žádosti, zejména pokud je nezbytné žádost z určitého důvodu, byť i částečně, odmítnout.
S pozdravem
Mgr. Ivana Beránková v. r.
vedoucí Oddělení právního
zástupkyně ředitele Odboru právního