Informace týkající se Úřadu vlády ČR
Žádost o poskytnutí informací týkajících se mediální kampaně
Vážený pane,
Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřadu vlády“) obdržel dne 8. února 2023 Vaši elektronickou žádost s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, o poskytnutí informací, kterou jste formuloval následovně.
„Žádám vás o podklady, na základě kterých Úřad vlády rozhodoval o umístění inzerce do jednotlivých médií v rámci „Komunikační kampaně 30 let České republiky“, kterou zadal Úřad vlády ČR. O existenci těchto podkladů hovořil vládní zmocněnec pro média Michal Klíma v debatě Deníku N dne 7.2.2022
(https://havelchannel.cz/cs/01808/debata-n-jaka-ma-byt-medialni-politika-statu; čas 1:26:15).“
V reakci na Vaši žádost si Vám dovoluji sdělit, že o umístění inzerce rozhodoval Úřad vlády na základě komunikačních cílů kampaně, ke kterým byly přiřazeny vhodné mediatypy. Implementační plán kampaně vznikl na základě dostupných informací z oficiálních mediálních výzkumů, jako jsou TV metry, Mediaprojekt, Radioprojekt, Netmonitor, u tištěných médií také tištěný a prodaný náklad, dále potom na základě konkrétních mediálních ukazatelů, jako jsou Net reach, frekvence zásahu, GRP, CPT a CP GRP. Dalším kritériem bylo zapojení co nejširšího spektra médií při zachování cenové efektivity a relevantního zásahu cílové skupiny.
S pozdravem
Mgr. Ivana Beránková v. r.
vedoucí Oddělení právního
zástupkyně ředitele Odboru právního a kontrolního