Informace týkající se Úřadu vlády
Žádost o poskytnutí informací týkajících se finančních nákladů na zřízení a provoz nových úřednických aparátů
Vážený pane,
Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) obdržel dne 19. ledna 2022 Vaši elektronickou žádost, s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, kterou jste formuloval následovně:
„Na základě ustanovení § 2 odst. 1, § 3 odst. 1 a § 4 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů žádám Úřad vlády České republiky o sdělení následujících informací:
1) finanční náklady na zřízení a provoz úřednických aparátů pod Úřadem vlády:
a. místopředsedy vlády pro digitalizaci,
b. ministra pro evropské záležitosti,
c. ministryně pro vědu, výzkum a inovace,
d. ministra pro legislativu,
2) celkové finanční náklady na zřízení a provoz výše uvedených ministerských pozic (tj. včetně platů členů vlády, jejich náměstků, administrativy)
3) plán vlády, resp. údaj jaké množství veřejných financí se zřízením výše uvedených ministerských pozic ušetří.“
K otázce č. 1 uvádím, že Úřad vlády eviduje v souvislosti se vznikem úřednických aparátů náklady na vydané kancelářské potřeby ve výši 22 128 Kč a kancelářský papír, vizitky, tisky ve výši 3 000 Kč. Kanceláře byly dovybaveny nábytkem především ze skladových zásob, nakoupen byl pouze sedací nábytek ve výši 124 195 Kč.
V reakci na otázku č. 2 sděluji, že dle usnesení vlády ze dne 22. prosince 2021 č. 1188 se v souvislosti se zřízením 74 nových systemizovaných míst v kapitole Úřadu vlády navrhuje navýšení objemu prostředků na platy o částku 42 958 224 Kč hrazenou z výdajů státního rozpočtu. Jedno systemizované místo bude hrazené ze zdrojů Evropské unie. K platovým výdajům dále náleží příslušenství ve výši 15 379 044 Kč. K těmto nákladům je nezbytné připočíst také finanční náklady popsané v odpovědi na otázku č. 1.
Ke zbývající části Vaší žádosti, uvedené v otázce č. 3, si Vám dovoluji sdělit, že námi bude vydáno samostatné rozhodnutí.
S pozdravem
Mgr. Jan Večeřa v. r.
ředitel Odboru právního a kontrolního