Informace týkající se působnosti orgánů veřejné správy
Žádost o poskytnutí informací týkajících se pravomocí orgánů veřejné správy vydávat osobní doklady
Vážený pane inženýre,
Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) obdržel dne 23. července 2025 a opakovaně dne 28. července 2025 Vaši žádost s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, které se týkaly orgánů veřejné správy oprávněných vydávat osobní doklady.
V reakci na první otázku Vaší žádosti uvádíme, že podle § 12 zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů je ústředním orgánem státní správy pro jména a příjmení, matriky, státní občanství, občanské průkazy, hlášení pobytu, evidenci obyvatel a rodná čísla Ministerstvo vnitra. Obecní úřady obcí s rozšířenou působností a v hlavním městě Praze úřady městských částí vykonávají v oblasti osobních dokladů přenesenou působnost, která jim byla svěřena, tedy státní správu delegovanou zákonem. Dle § 9 zákona č. 269/2021 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů jsou správními orgány příslušnými k přijetí žádosti o vydání občanského průkazu obecní úřady obcí s rozšířenou působností a v hlavním městě Praze úřady městských částí určený Statutem hlavního města Prahy.
Zároveň dodáváme, že ve zbylé části Vaší žádosti bude vydáno samostatné rozhodnutí, které Vám bude doručeno do vlastních rukou prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na Vámi uvedenou adresu.
S pozdravem
v z. Mgr. Ivana Beránková v. r.
Mgr. Jan Večeřa
ředitel Odboru právního