EN

Vláda České republiky

Informace týkající se právního řádu ČR



Žádost o poskytnutí informací týkajících se zaslání dokumentů

Vážený pane,

Úřad vlády České republiky obdržel dne 15. prosince 2021, Vaši elektronickou žádost, s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o informacích“), doplněnou dne 3. ledna 2022, kterou jste požádal o poskytnutí následujících informací:

 „1. Všechny informace týkající se rozsudků OPPT (One people´s public trust) které mají nebo měly účinnost vůči České republice.
 2. Dokumenty či zákony zakazující otroctví či obdobnou formu nadvlády.
 3. Dokumenty, které Českou republiku zmocňují k rozhodování o životech živých, svobodných lidí.
 4. Dokumenty, které zmocňují Českou republiku, či libovolného zmocněnce či zástupce České republiky rozhodovat o životě mém, či jiných živých lidí. Slovem rozhodovat se myslí vydávat nařízení, pokyny, omezit na svobodě, nařizovat určitý postup, udělit pokutu a podobné skutky které zasahují do absolutní svobody živého člověka.
 5. Dokument, který potvrzuje můj dobrovolný souhlas se zásahem do přirozených práv živého člověka.
 6. Dokumenty: Motu proprio z roku 2013
 7. Dokumenty obsahující odůvodnění všech předešlých i aktuálních nouzových stavů od začátku roku 2020.
 8. Dokumenty dokazující, že nouzovým stavům od začátku roku 2020 předcházela snaha řešit situaci nerestriktivními opatřeními, a že tyto snahy selhaly. Prosím také o dokumenty s výsledky nerestriktivních opatření na situaci ohledně onemocnění covid-19.“

K bodu č. 2 byly žadateli informace poskytnuty již Ministerstvem spravedlnosti, jak uvedl v doplnění své žádosti. Povinný subjekt proto považuje žádost v této části za vyřízenou.

V reakci na bod č. 3 a č. 4 Vaší žádosti sděluji, že ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Ústava“) jako základní zákon České republiky v čl. 2 odst. 1 stanoví, že lid je zdrojem veškeré státní moci a vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní. Výsledkem legislativní činnosti zákonodárného sboru, státních orgánů či orgánů územních samosprávných celků jsou právní předpisy, které upravují jak práva a povinnosti fyzických a právnických osob tak i postup orgánů veřejné moci. Právní předpisy jsou součástí právního řádu a navzájem se hierarchicky strukturují především podle své právní síly. Podle čl. 10 Ústavy jsou součástí právního řádu také vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána; stanoví-li mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva.

Oficiálním úředním listem, ve kterém se vyhlašuje závazné znění právního předpisu, mezinárodní smlouvy či jiného aktu, o kterém tak stanoví zákon, je Sbírka zákonů a mezinárodních smluv (dále jen „Sbírka zákonů“), na kterou si Vás v této souvislosti dovoluji odkázat. Sbírka zákonů je upravena zákonem č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv.

K bodu č. 7 žádosti uvádím následující.

Nouzový stav vyhlásila vláda usnesením č. 194 ze dne 12.3.2020. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky (dále jen „Poslanecká sněmovna“) o prodloužení nouzového stavu usnesením č. 364 ze dne 1.4.2020 na základě materiálu čj. 313/20. Po souhlasu Poslanecké sněmovny vláda prodloužila nouzový stav usnesením č. 396 ze dne 9.4.2020 na základě materiálu čj. 343/20. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu usnesením č. 457 ze dne 24.4.2020 na základě materiálu čj. 408/20. Po souhlasu Poslanecké sněmovny byl nouzový stav prodloužen usnesením vlády č. 485 ze dne 30.4.2020 na základě materiálu čj. 437/20.

Poté vyhlásila vláda nouzový stav usnesením č. 957 ze dne 30.9.2020. Následně vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu, a to usnesením č. 1104 ze dne 27.10.2020 na základě materiálu čj. 1308/20. Po souhlasu Poslanecké sněmovny prodloužila vláda nouzový stav usnesením č. 1108 ze dne 30.10.2020 na základě materiálu čj. 1316/20. Poté vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu usnesením č. 1182 ze dne 16.11.2020 na základě materiálu čj. 1384/20. Po souhlasu Poslanecké sněmovny byl nouzový stav prodloužen usnesením vlády č. 1195 ze dne 20.11.2020. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu usnesením č. 1285 ze dne 7.12.2020 na základě materiálu čj. 1507/20. Po souhlasu Poslanecké sněmovny vláda prodloužila nouzový stav usnesením č. 1294 ze dne 10.12.2020. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu svým usnesením č. 1339 ze dne 17.12.2020 na základě materiálu čj. 1559/20. Po souhlasu Poslanecké sněmovny vláda prodloužila nouzový stav svým usnesením č. 1373 ze dne 23.12.2020. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu svým usnesením č. 44 ze dne 18.1.2021 na základě materiálu čj. 55/21. Po souhlasu Poslanecké sněmovny vláda prodloužila nouzový stav svým usnesením č. 55 ze dne 22.1.2021. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu svým usnesením č. 109 ze dne 8.2.2021 na základě materiálu čj. 127/21.

Nouzový stav byl vyhlášen usnesením vlády č. 125 ze dne 14.2.2021. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu svým usnesením č. 190 ze dne 24.2.2021 na základě materiálu čj. 203/21.

Nouzový stav vyhlásila vláda opětovně usnesením vlády č. 196 ze dne 26.2.2021. Následně pak vláda požádala Poslaneckou sněmovnu o prodloužení nouzového stavu usnesením č. 308 ze dne 22.3.2021 na základě materiálu čj. 301/21. Po souhlasu Poslanecké sněmovny vláda prodloužila nouzový stav usnesením č. 314 ze dne 26.3.2021.

Poté vyhlásila vláda nouzový stav svým usnesením č. 1065 ze dne 25.11.2021 na základě materiálu čj. 1400/21.

V reakci na Vaši žádost si Vám dovoluji v příloze této odpovědi zaslat veškeré dokumenty k výše uvedenému bodu č. 7, které má Úřad vlády České republiky k dispozici.

Ke zbývající části Vaší žádosti si Vás dovoluji informovat, že námi bude vydáno samostatné rozhodnutí, které Vám bude doručeno do vlastních rukou na adresu Vašeho bydliště.

S pozdravem

 

 

Mgr. Jan Večeřa v. r.
ředitel Odboru právního a kontrolního