Informace týkající se poskytnutí materiálu
Žádost o poskytnutí materiálu týkajícího se mediální kampaně
Vážený pane,
Úřad vlády České republiky (dále jen „Úřadu vlády“) obdržel dne 21. února 2023 Vaši elektronickou žádost s odkazem na zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, „o zaslání dokumentu, ze kterého vyplývají kriteria, která Úřad vlády použil při objednání umístění inzerce do jednotlivých médií v rámci „Komunikační kampaně 30 let České republiky“. Z dokumentu, o jehož vydání žádám, by měly vyplývat jednotlivá kriteria, podle kterých bylo o umístění inzerce do jednotlivých médií rozhodnuto, například, zda bylo rozhodnutí učiněno „na základě dostupných informací z oficiálních mediálních výzkumů, jako jsou TV metry, Mediaprojekt, Radioprojekt, Netmonitor, u tištěných médií také tištěný a prodaný náklad, dále potom na základě konkrétních mediálních ukazatelů, jako jsou Net reach,frekvence zásahu, GRP, CPT a CP GRP.“
V případě, že takový dokument neexistuje, žádáme o zaslání zadání této kampaně, ze kterého vyplývá přehled požadavků, podle kterých měl zpracovatel umístění objednávat, a to anonymizované od všech dalších informací, které se týkají obchodního styku.
Pokud bude o žádosti rozhodnuto negativně z jakéhokoliv důvodu, žádám o prostou informaci, zda existuje Implementační plán ke kampani (tedy analýza mediatypů a jejich zhodnocení pro potřeby umístění kampaně) ve formátu dokumentu na fyzickém nebo digitálním nosiči.“
V reakci na Vaši žádost Vám sděluji, že cílovou skupinou u kampaně 30 let České republiky byla obecná populace ČR 15+. Tomu byl uzpůsoben výběr jednotlivých mediatypů. Následující proces přípravy implementačních mediálních plánů v sobě nezahrnuje konkrétní dokumenty. Jedná se o práci s mediálními softwary, respektive zdroji dat, kde se analyzují jednotlivé proměnné (mediální ukazatele) a průběžně se upravují do podoby finálního mediálního plánu. Výsledkem je pak implementační plán, který se vloží do dynamického nákupního systému, ve kterém zalistované mediální agentury soutěží nákup za nejnižší cenu. Výslednou podobu implementačních plánů můžete najít jako přílohu zveřejněné smlouvy o nákupu mediálního prostoru s Lion Communication s. r. o. zde (Úřad vlády České republiky | Registr smluv (gov.cz).
S pozdravem
Mgr. Ivana Beránková v. r.
vedoucí Oddělení právního
zástupkyně ředitele Odboru právního a kontrolního