EN

Vláda České republiky

16. března 2015: Zasedání Rady hospodářské a sociální dohody ČR, TK v 17.00 hod



V pondělí 16. března 2015 proběhne od 15.00 hodin na Úřadu vlády 116. zasedání Plenární schůze Rady hospodářské a sociální dohody ČR, kterého se kromě předsedy vlády Bohuslava Sobotky zúčastní také další členové vlády, zástupci zaměstnavatelských svazů a představitelé odborových konfederací.

Termín

16. března 2015


Místo

Úřad vlády ČR, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1
 

Časový harmonogram

14.55 - fototermín před začátkem jednání tripartity
15.00 - začátek jednání
17.00 - tisková konference (čas bude případně upřesněn dle průběhu jednání)


Program jednání tripartity:

  • Problematika insolvenčních řízení
    Materiál popisuje činnost Ministerstva spravedlnosti v oblasti insolvenčních řízení. Činnost ministerstva zahrnuje oblast dohledu a oblast analyticko-legislativní. Dohledová činnost se týká insolvenčních správců a jejich provozoven. Materiál shrnuje informace o provedených kontrolách a uložených sankcích. Materiál také informuje o legislativních aktivitách za účelem boje proti nekalým insolvenčním praktikám.
  • Problematika personálních agentur
    Materiál přibližuje historický vývoj agenturního zaměstnávání, kdy v roce 2004 nabyl účinnosti zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, který umožnil tuto formu zprostředkování práce. K 15. únoru 2015 bylo v ČR celkem 1585 agentur práce. Kontrolní činnost nad aktivitami agentur práce vykonává Státní úřad inspekce práce. V roce 2013 bylo provedeno celkem 397 kontrol. Agenturám práce bylo uloženo tentýž rok celkem 70 pokut v celkové výši 3.220.000,- Kč. Materiál navrhuje právní úpravy v oblasti zprostředkovávání práce agenturami – zejména složení kauce žadateli o povolení k agenturnímu zaměstnávání ve výši 500 tis. Kč a stanovení kvót na podíl dočasně přidělených zaměstnanců, který nesmí převýšit 15 % ze všech zaměstnanců Tyto změny by měly být účinné od začátku roku 2016.
  • Opatření k podpoře malých a středních podniků
    Akční plán podpory malých a středních podnikatelů na rok 2015 navazuje na Koncepci podpory malých a středních podnikatelů na roky 2014 – 2020. Tento dokument obsahuje vizi, základní cíle a směry vývoje daného segmentu podnikatelů, které vyúsťují do 50 konkrétních opatření rozdělených do 4 strategických priorit (kultivace podnikatelského prostředí a rozvoj poradenských služeb, rozvoj podnikání založeného na podpoře výzkumu, vývoje a inovací, podpora internacionalizace MPS a udržitelné hospodaření s energií a rozvoj inovací v energetice). Akční plán obsahuje konkrétní opatření k plnění těchto priorit, včetně harmonogramu.
  • Současná situace v cestovním ruchu a lázeňství
    Materiál Ministerstva pro místní rozvoj se stručně věnuje podpoře cestovního ruchu z evropských fondů a podpoře z dalších iniciativ v programovém období 2014 – 2020. Informuje o počtu turistů přijíždějících do Česka a o aktivitách v jednotlivých projektech agentury CzechTourism. Materiál Ministerstva zdravotnictví se věnuje situaci v oblasti lázeňství. Tato oblast zaznamenala v roce 2014 růst, který bude dále pokračovat. Významným prorůstovým faktorem byla dohoda mezi ministerstvem, lázněmi a zdravotními pojišťovnami na stabilizačních krocích, především narovnání délky lázeňských rehabilitačních pobytů.
  • Postup příprav elektronické evidence tržeb
    Materiál informuje o přípravě zavedení on-line systému evidence tržeb. Zavedení elektronické evidence má za cíl narovnání tržního prostředí v české ekonomice a zvýšení konkurenceschopnosti poctivých podnikatelů a také omezení tzv. šedé ekonomiky a efektivnější výběr daní. Evidenci tržeb budou podléhat všechny tržby v hotovosti, platební kartou, poukázkami apod. Základním principem evidence tržeb je online komunikace mezi systémem Finanční správy a pokladnou nebo jiným zařízením obchodníka. Ministerstvo financí připravuje zákon o evidenci tržeb a související prováděcí předpisy, předpokládá se, že zákon nabude platnosti v říjnu 2015. MF nyní připravuje návrh věcného řešení s využitím zkušeností ze zahraničí.
  • Situace čerpání prostředků z fondů EU v programovém období 2007 – 2013 a stav vyjednávání pro programové období 2014 - 2020
    Materiál podává pravidelnou zprávu o čerpání prostředků z EU fondů, o krizových plánech jednotlivých operačních programů a o přípravě nového programového období do roku 2020. Ačkoliv průběh čerpání v průběhu roku 2014 nasvědčoval tomu, že se nepodaří predikované nedočerpání významně snížit, v závěru roku se podařilo vykázat vyčerpání 98,5 % možných prostředků. Výše nedočerpání v roce 2014 tak ve výsledku činí 8,7 mld. Kč. Rok 2015 je posledním rokem implementace a stále zbývá vysoký objem finančních prostředků, které je nutné vyčerpat. V roce 2015 zbývá proplatit více než 200 mld. Kč, což představuje 30 % prostředků programového období 2007–2013.


Akreditace

Pro účast na fototermínu a tiskové konferenci na Úřadu vlády ČR je nutná akreditace. Více informací /cz/media-centrum/akreditace/akreditace-pro-media-zakladni-pravidla-126100/

Podmínkou účasti na tiskové konferenci je společenský oděv.

MgA. Martin Ayrer
mluvčí vlády, ředitel odboru komunikace
Government Spokesperson and Chief of Press Office

Úřad vlády České republiky | Office of the Government of the Czech Republic
nábřeží Edvarda Beneše 4
CZ Praha 1 - 118 01
T +420 224 002 059
F +420 224 003 521
M +420 602 135 517
ayrer.martin@vlada.cz
www.vlada.cz