EN

Vláda České republiky

Víte o nás? - Nová mediální kampaň zvýší povědomí veřejnosti o možnostech čerpání z evropských fondů



Národní orgán pro koordinaci zahájí v pondělí 29. září první etapu nové mediální kampaně na propagaci evropských fondů a možnosti získávání finanční podpory z jednotlivých operačních programů. Plánovaná kampaň má za úkol oslovit širokou veřejnost, u které má být zvýšeno obecné povědomí o finanční a dotační politice EU, a potenciální žadatele o podporu, kterým má kampaň pomoci zorientovat se v dané problematice.

Ilustrační obrázekMediální propagace bude zaměřena zejména na tři cílové skupiny, tedy na odbornou veřejnost (státní správa a samospráva, masmédia, Evropská komise a další odborníci), příjemce (potenciální subjekty, které mají zájem o realizaci programů) a zejména na širokou veřejnost (přímo se nepodílí na realizaci Operačních programů).


Kampaň má dva cíle, a to vytvořit tlak na žadatele, aby předkládali co nejvíce projektů a aby projekty byly zpracovány co nejkvalitněji. Druhým cílem je dostát požadavku Evropské unie, která nám ukládá propagovat její fondy“, uvedl ministr Jiří Čunek Leit motivem celé kampaně bude otázka: „Víte o nás?“ Ministerstvo tak chce připomenout svoji koordinační úlohu, kterou hraje v procesu získávání finanční podpory z fondů Evropské unie. Zároveň se snaží upozornit na existenci a účel Národního orgánu pro koordinaci (NOK), který zastřešuje všechny operační programy v České republice. Vizualizace kampaně představuje ministra pro místní rozvoj Jiřího Čunka obklopeného svými skutečnými spolupracovníky, kteří pracují v týmu NOK. 

Hlavními mediálními kanály budou directmailové aktivity, plakátovací plochy v ulicích a reklama v dopravních prostředcích MHD. Dále pak inzerce v denním tisku, zájmových časopisech, billboardy a citylighty. Ministerstvo pro místní rozvoj, resp. Národní orgán pro koordinaci si vytyčil tři základní cíle: zvýšit úspěšnost realizace nástrojů politiky hospodářské a sociální soudržnosti EU, přispět k úspěšné realizaci Národního strategického referenčního rámce a podpořit realizaci úspěšných projektů.

Související zprávy: Nová kampaň na zvýšení povědomí o fondech Evropské unie  (zpráva nabízí odkazy na stránky s tematikou evropských fondů)