Pražský Czech POINT poprvé nabízí jako první v ČR elektronický podpis
Na radnici Prahy 13 od středy 6. února mohou občané získat elektronický podpis. Elektronický certifikát si mohou vyřídit všichni zájemci.
Czech POINT Prahy 13 tuto službu nabízí jako první v České republice. Certifikát je poskytován bezplatně, hradí se pouze roční poplatek ve výši 500 korun. Pro získání certifikátu stačí pouze navštívit stránky Prahy 13, kde jsou ke stažení formuláře spolu s detailním návodem na jejich vyplnění. Elektronický podpis je v případě obav ze zneužití možné zablokovat. Seznam zneplatněných certifikátů vydává firma každé čtyři hodiny.
Pilotní provoz vládního projektu Czech POINT (Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) byl zahájen za přítomnosti premiéra Mirka Topolánka 28. 3. 2007. Úřad městské části Praha 13 se stal prvním úřadem v ČR, toto pracoviště bylo otevřeno. Cílem vládního projektu je poskytnout veřejnosti možnost získat ověřené výpisy z centrálních státních evidencí a rejstříků na jednom místě, aniž by občan musel navštívit několik různých úřadů státní správy. Pilotní provoz umožňuje veřejnosti nechat si vystavit ověřený výpis ze čtyř centrálních rejstříků - z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku, ze živnostenského rejstříku a výpis z rejstříku trestů. Na základě identifikačního čísla organizace pro obchodní a živnostenský rejstřík, na základě názvu katastrálního území a čísla listu vlastnictví může každé pracoviště Czech POINT poskytnout ověřený výpis.
Fotogalerie ze dne slavnostního zahájení provozu prvního národního terminálu za účasti premiéra Mirka Topolánka je k nahlédnutí zde.