Ministerstvo dopravy vyhlásilo soutěž o návrh na novou komunikační kampaň v oblasti bezpečnosti silničního provozu
Ministerstvo dopravy vyhlásilo soutěž o návrh na novou komunikační kampaň zaměřenou na bezpečnost silničního provozu. Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky. Hlavním cílem je snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách na do roku 2010 na polovinu stavu roku 2002.
Mezi další zásadní cíle patří snaha působit na chování řidičů v silničním provozu a jejich přístup k bezpečnému stylu řízení, vést je k zodpovědnosti k sobě samým i k ostatním účastníkům silničního provozu. Kampaň za cca 150 mil Kč bez DPH, která by měla odstartovat ve druhé polovině roku 2008, potrvá do roku 2010. Zaměřená bude zejména na problematiku dodržování rychlosti spojené s agresivitou za volantem, na používání dětských autosedaček a bezpečnostních pásů a na alkohol a další psychotropní látky za volantem. Ministerstvo počítá zejména s televizními spoty. Více informací, včetně možnosti získání soutěžních podmínek a pokynů pro zpracování návrhu naleznete na Informačním systému o veřejných zakázkách – uveřejňovacím subsystému, na této stránce (evidenční číslo veřejné zakázky – 60016653).
Bližší informace nabízehí stránky Ministerstva dopravy.
Program Dopravní čtyřlístek (viz níže připojená příloha) představil premiér Mirek Topolánek 31. 3. 2008. Již na březnové tiskové konferenci premiér zdůraznil, že kampaň bude postrádat jakoukoli nadsázku. "Tam, kde jde o život, nemá vtipkování své místo," upozornil.