EN

Vláda České republiky

Ministerstvo dopravy: Masarykovo nádraží je v tuto chvíli nenahraditelné



Přinášíme stanovisko Ministerstva dopravy ČR k rozhodnutí hlavního města, které se týká plánovaného zrušení železniční dopravy na Masarykově nádraží.

Masarykovo nádraľí - ilustrační foto"Ministerstvo dopravy si v tuto chvíli neumí představit model pražské dopravy bez Masarykova nádraží. Nemá za něj totiž v tuto chvíli adekvátní náhradu. Podporuje proto myšlenku setrvání železničního provozu na tomto místě. Masarykovo nádraží má kromě své historické hodnoty i ideální polohu v modelu příměstské dopravy, kdy přímo navazuje na mnohá tramvajová spojení i metro přímo v centru města.Vlastníkem pozemků jsou České Dráhy. Samotné rozhodnutí hl. města o změně územního plánu provoz na nádraží v tuto chvíli neruší," uvedl Jakub Ptačinský z tiskového oddělení Ministerstva dopravy ČR.

Masarykovo nádraží je nejstarším v Praze.  První neoficiální vlak přijel 4. srpna 1845, slavnostní zahájení provozu začalo 20. srpna 1845, pravidelný veřejný provoz 1. září 1845.  Se zachováním historického nádraží souhlasí také děkan dopravní fakulty v Praze Petr Moos. "Tak jako si Paříž, Brusel a další města zachovávají podobná nádraží, měla by si v centru tuto stanici zachovat i Praha," uvedl podle České tiskové kanceláře Moos.