Ministerstvo dopravy ČR: Spoty, ale také výpovědi pozůstalých po obětích nehod budou před nebezpečným chováním za volantem varovat do roku 2010
Dnes (1. 10.) byla oficiálně zahájena avizovaná komunikační kampaň Ministerstva dopravy ČR. „Jejím prostřednictvím chceme ukázat skutečnou, drastickou tvář dopravních nehod a sáhnout řidičům do svědomí. Vnímáme to jako jednu z posledních možností, jak s nepříznivou situací na našich silnicích něco udělat,“ řekl o kampani ministr dopravy A. Řebíček.
Představení chystané kampaně přichází půl roku poté, co premiér Mirek Topolánek společně s ministry dopravy Alešem Řebíčkem a vnitra Ivanem Langrem prezentoval vládní iniciativu Dopravní čtyřlístek. Cílem ministerstva dopravy je prostřednictvím kampaně snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách do roku 2010 na polovinu roku 2002.
Resort dopravy vydá za reklamní kampaň 150 milionů korun. S výsledky práce vítězné reklamní agentury se budou setkávat lidé v televizních a rozhlasových spotech, tiskových inzerátech, v kinech, na internetu, prostřednictvím speciálních instalací dopravních nehod, letáků a dalších informačních materiálů. Největší množství peněz spolknou televizní spoty. Diváci je mají vídat další tři roky, tedy do konce roku 2010. Nebude v nich žádný vtip, ale spíše emoce. Klipy, které budou připomínat realistické záběry dopravních nehod, mají na lidi emotivně zapůsobit a odradit je od nebezpečného chování za volantem. Jen do konce roku 2008 se kampaň objeví v 76. televizních spotech, 320. rozhlasových spotech, 30. tiskových inzerátech, na desítkách billboardů a internetových bannerů.
Důležitým prvkem kampaně je také speciální webová stránka: www.nemyslis-zaplatis.cz.
Účelem webu je v jednoduché interaktivní formě informovat o důsledcích dopravních nehod, varovat a motivovat k větší pasivní i aktivní bezpečnosti na silnicích. Hlavními prvky jsou informační videa, příběhy obětí, vizuální analýzy jednotlivých typů nehod a jako důležitý preventivní prvek i interaktivní mapa rizikových míst na českých silnicích ve formě fotografií, videí a důležitých faktů. Celou komunikační strategii připravila pro resort dopravy reklamní agentura Euro RSCG, která zvítězila v tendru pěti uchazečů. Euro RSCG je součástí celosvětové skupiny komunikačních agentur, která čítá 233 poboček v 75 zemích.