Kampaň Nemyslíš – zaplatíš! přichystala další preventivní akce
Ministerstvo dopravy připravilo v rámci své kampaně Nemyslíš – zaplatíš! další preventivní aktivity.
Kampaň ministerstva dopravy Nemyslíš – zaplatíš!, která byla nedávno spuštěna i na sociální síti Facebook, nabízí jeho uživatelům novou aplikaci, pomocí níž mohou rozesílat speciální velikonoční přání. Na výběr mají tři tradiční velikonoční motivy – kraslici, beránka či zajíčka, které je možné doplnit přáním či osobním vzkazem. Aplikace však obrázek pozmění a příjemci tak dojde například beránek s ulomenou hlavou.
Ministerstvo dopravy se tímto způsobem snaží varovat před aktuálními problémy, jako je například řízení pod vlivem alkoholu během nadcházejícího víkendu v době Velikonoc, který bývá obvykle jedním z nejtragičtějších v roce. Během roku 2009 zahynulo na českých silnicích během velikonočního víkendu na následky dopravní nehody 15 lidí. Nejtragičtěji se zapsal rok 2003, kdy na území České republiky přišlo během Velikonoc o život 25 lidí.
Dalším obvyklým problémem o Velikonocích je zvýšená hustota dopravy. Vyjíždějí i méně zkušení, tzv. sváteční řidiči, ale také motocyklisté, kteří zahajují motorkářskou sezónu. Ministerstvo dopravy proto vyzývá řidiče ke zvýšené opatrnosti.
Zdroj: MDČR