Další aktuality

16. 12. 2015 10:55

Vláda pokračuje v rozvoji dopravní infrastruktury, premiér Sobotka dnes otevřel první část obchvatu Chrudimi

Předseda vlády ČR B. Sobotka otevřel dnes 16. prosince 2016 první část nového obchvatu města Chrudim. Dokončení této dopravní stavby významně uleví obyvatelům města a zlepší dopravní situaci na Královéhradecku i napojení na dálnici D11. Společně s premiérem se otevření obchvatu účastnili ministr dopravy Dan Ťok, generální ředitel ŘSD Jan Kroupa, hejtman Netolický a zástupci místní samosprávy.

Obchvat Chrudimi je součástí komunikace I/37, která vede z Trutnova přes Hradec Králové, Pardubice a Chrudim až do Žďáru nad Sázavou. Tato silnice je zatížena nejintenzivnější dopravou v Pardubickém kraji a zvláště Chrudim se dlouhodobě potýkala s častými dopravními zácpami a zvýšenou nehodovostí.

Nový obchvat o délce necelých šesti kilometrů umožní rychlejší a kvalitnější napojení spádové oblasti na dálnici D11 a zlepší život lidem v Chrudimi a blízkých Medlešicích. Stavba obchvatu začala v březnu 2013, vysoutěžená cena je 1,270 miliardy korun bez DPH. Prozatím jde o polovinu obchvatu, druhá by se měla začít stavět v druhé polovině roku 2017.

V roce 2016 by mělo jít do rozvoje dopravní infrastruktury přes 65 miliard korun.

Vláda považuje investice do infrastruktury za jednu ze svých priorit, díky které se daří zlepšovat hospodářský růst i zaměstnanost.

Návrh státního rozpočtu pro příští rok počítá s investicemi do dopravní infrastruktury ve výši 47,1 miliard korun, další zdroje půjdou z finančních prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Více než 14 miliard korun získá Česká republika z fondů Evropské unie. Celkem půjde na dopravní stavby více než 65 miliard korun.

Úspěšně dokončené dopravní stavby v roce 2015

Silniční infrastruktura (velké stavby uvedené do provozu v roce 2015):

  • D1 modernizace – úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava
  • D1 modernizace – úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš
  • R6 Lubenec – Bošov
  • R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády
  • R46 MÚK Vranovice – Kelčice, MÚK Brodek
  • I/11 Mokré Lazce – hr. okr. Opava – Ostrava
  • I/19 Žďár nad Sázavou – Mělkovice, přeložka

Železniční infrastruktura (stavby uvedené do provozu v roce 2015). Vzhledem ke značnému rozsahu staveb na železniční síti uvedených do provozu v roce 2015 jsou v následujícím výčtu uváděny pouze nejvýznamnější z nich:

  • Modernizace trati Praha-Běchovice – Úvaly
  • Optimalizace trati Praha-Bubeneč – Praha-Holešovice
  • Výstavba zastávky Praha–Kačerov
  • Rekonstrukce trati Praha-Smíchov – Rudná – Beroun
  • Úprava železniční stanice Český Brod
  • Železniční uzel Ústí nad Orlicí
  • Modernizace IV. Tranzitního železničního koridoru (úseky Tábor – Sudoměřice u Tábora, Horusice – Veselí nad Lužnicí
  • Zvýšení kapacity trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice
  • Zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové v úseku Stéblová – Opatovice
  • Rekonstrukce regionálních tratí (úseky Křížany – Karlov pod Ještědem, Harrachovský tunel, stanice Litoměřice horní nádraží, Liberec – Tanvald)
  • Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (na tratích Frýdlant n. Ostr. – Ostravice, Hradec Králové – Turnov, České Velenice – Veselí nad Lužnicí)
  • Zvýšení trakčního výkonu 12 trakčních napájecích stanic

vytisknout   e-mailem   Facebook   síť X

Fotogalerie

Související zprávy